USCG / Port State Control Guidelines for the Enforcement of Management for the Safe Operation of Ships (ISM Code)

Φέρεται σε γνώση όλων των Πλοιάρχων οτι η US Coast Guard (USCG) έθεσε σε εφαρμογή το Navigation and Vessel Inspection Circular (NVIC) No 04-05, με το οποίο δίνει οδηγίες προς τους Port State Control Officers (PSCOs) για την εκτέλεση ελέγχων για την τήρηση και εφαρμογή του ISPS Code στα πλοία με ξένη σημαία.

Τα καταπλέοντα σε Αμερικανικούς λιμένες πλοία υπό ξένη σημαία θα πρέπει με το Advance Notice of Arrival (ANOA) να παρέχουν πληροφοριακά στοιχεία σχετικά με το Document of Compliance (DOC) της διαχειρίστριας εταιρίας, το Safety Management Certificate (SMC) του πλοίου, το όνομα της Αρχής ή του Αναγνωρισμένου Οργανισμού που το εξέδωσε, καθώς αι την ημερομηνία εκδόσεως. Εαν ο Captain of the Port Zone (COTP) δεν δύναται να επιβεβαιώσει τα ανωτέρω στοιχεία, το πλοίο χαρακτηρίζεται ως Priority 1 και του απαγορεύεται η είσοδος στον λιμένα.

Ο PSCO δύναται να εκτελέσει εκτεταμένο έλεγχο όταν διαθέτει βάσιμες ενδείξεις οτι το πλοίο δεν εφαρμόζει αποτελεσματικά τον ISPS Code. Ενδεικτικά παραδείγματα εκτεταμένου ελέγχου είναι :

Κατά τη διάρκεια του εκτεταμένου ελέγχου, ο PSCO επιβεβαιώνει τα βασικά στοιχεία του SMS με τις διαπιστωθείσες μη συμμορφώσεις. Επίσης ελέγχει οτι ο πλοίαρχος και τα μέλη του πληρώματος κατανοούν τις βασικές αρχές του SMS και γνωρίζουν τα καθήκοντά τους. Ενδεικτικά θα ελεγχθεί οτι :

1) Το SMS ή το Safety Management Manual είναι γραμμένο στη γλώσσα εργασίας του πλοίου και οτι περιλαμβάνει :

2) Ο Πλοίαρχος είναι εξοικειωμένος με το SMS

3) Το πλήρωμα που ασχολείται με το SMS να διαθέτει επαρκή γνώση των διαδικασιών. Οι αξιωματικοί του πλοίου θα πρέπει :

4) Το πρόγραμμα εκπαίδευσης της εταιρίας εφαρμόζεται για όλο το προσωπικό, συμπεριλαμβανομένων και των προσφάτως προσληφθέντων, ώστε όλοι να είναι εξοικειωμένοι με τα καθήκοντά τους.

5) Ο Πλοίαρχος και ο Α' Μηχανικός να είναι εξοικειωμένοι με τις διαδικασίες της εταιρίας για εκτέλεση εσωτερικού ελέγχου.

6) Το πλοίο διαθέτει σύστημα συντήρησης στο οποίο :

7) Το πλοίο ακολουθεί τις καθορισθείσες διαδικασίες για :

8) Γίνονται έλεγχοι σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ISM Code.

Το πλήρες κείμενο του NVIC No 04-05 (pdf)