ΛΙΓΑ ΣΧΟΛΙΑ

 

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος,  η ΠΕΠΕΝ, με έκθεση της, που βασίζεται στην γνώμη των συναδέλφων Πλοιάρχων που καθημερινά και επί χρόνια οργώνουν το Αιγαίο, δίδει στην δημοσιότητα την έκθεση για τα λιμάνια της χώρας στην οποία περιγράφεται η κατάσταση τους και επισημαίνει παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν άμεσα, βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.

 

Σ’αυτην την έκθεση, χωρίς βεβαίως να διεκδικώνται περγαμηνές λιμενολόγου, έχουμε πολλούς και ικανούς, φαίνεται ξεκάθαρα η αγωνία των συναδέλφων στην καθημερινή άσκηση των καθηκόντων τους, η αγωνία για το απρόοπτο που πάντα τέτοιες συνθήκες επιφυλάσσουν. Καταγράφεται η διαμαρτυρία του επιβάτη, του νησιώτη, του επιχειρηματία και κάθε Έλληνα πολίτη ή ξένου επισκέπτη, που επιλέγει τη χώρα μας, τα νησιά μας, για επίσκεψη , για τουρισμό, για βόλτα.

 

Κι ενώ κάθε χρόνο, λίγο πολύ, όλοι μας συγχαίρουν και μας ευχαριστούν και πάντα γίνεται μνεία αυτής της έκθεσης, δυστυχώς λίγα πράγματα γίνονται που να βελτιώνουν τα πράγματα και να αλλάξει κάπως η κατάσταση. Βλέπουμε τις αλλαγές, τις προσπάθειες και τις βελτιώσεις των τελευταίων χρόνων. Δεν ισοπεδώνουμε τα πάντα. Δεν είναι αυτός ο ρόλος μας. Αυτή η έκθεση είναι μια καλόπιστη προσπάθεια προς βελτίωση. Είναι μια υποχρέωση των Πλοιάρχων, σεβόμενοι αυτό που κάνουμε με ικανότητα μοναδική, με μεράκι, με αυταπάρνηση και πολλές φορές με θυσία.

 

Πέρα όμως από τα εν εξελίξει έργα, οι ανάγκες είναι πολύ περισσότερες και ασυγκρίτως μεγαλύτερες. Πρέπει να κινηθούμε με άλλους ρυθμούς που θα ξεφεύγουν απ’ αυτά που μέχρι σήμερα γνωρίζουμε και λειτουργούμε σαν χώρα. Θέλει  υπέρβαση. Και σ’αυτή την υπέρβαση εμείς με ότι δύναμη έχουμε θα είμαστε αρωγοί.

 

Μη μας διαφεύγει οτι τα μεγάλα έργα υποδομής είναι στο σύνολό τους σχεδόν μη ανταποδοτικά και δεν προσφέρονται για ιδιωτική χρηματοδότηση. Επομένως, πρέπει να αναζητηθούν πόροι, είτε από κοινοτική χρηματοδότηση, είτε από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Και γιατί όχι.

 

Σήμερα τα ποσά που έχουν διατεθεί προς αυτό τον σκοπό, είναι αμελητέα, ψίχουλα στα ποσά για άλλα μεγάλα συγκοινωνιακά έργα, όπως αεροδρόμια, μετρό, προαστιακός, τράμ, αυτοκινητόδρομοι και τόσα άλλα. Τα έργα αυτά, τα απολαμβάνουμε σαν πολίτες και χαιρόμαστε που συνεχίζονται με περισσότερη ένταση και έκταση. Δεν πρέπει όμως και κάποια ποσά να διατεθούν και για την βελτίωση και γιατί όχι δημιουργία νέων λιμένων με σύγχρονες εγκαταστάσεις και λιμενικές υποδομές ;

 

Οι θαλάσσιοι αυτοκινητόδρομοι, τα θαλασσινά terminals δεν πρέπει να πάρουν το κομμάτι που τους αναλογεί ;

 

Αλήθεια πώς μοιράζονται τα κονδύλια ; Με τι κριτήρια ;

 

                                                                                                            Ε.ΚΟΥΖΙΛΟΣ


 

 

ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ

 

1. ΑΙΓΙΝΑ

 

Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από Δ-ΝΔ ανέμους. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης-καθαρισμός εισόδου από υπάρχοντες υφάλους ή σήμανση αυτών. Απαιτείται νέα χαρτογράφηση γιατί τα βυθίσματα δεν ανταποκρίνονται σε αρκετά σημεία της λιμενολεκάνης. Λείπουν δέστρες (μπίντες) και οι προσκρουστήρες που υπάρχουν είναι ελαστικά αυτοκινήτων. Δεν υπάρχει αίθουσα αναμονής επιβατών και w.c. Να ενισχυθεί η φωτοβολία του φανού του προβλήτα (χάνεται στα φώτα της πόλης). Μια εκ των ραμπών δεν χρησιμοποιείται γιατί έχει υποστεί ζημιές.

 

2.ΜΕΘΑΝΑ

 

Δεν προστατεύεται από Α-ΒΑ ανέμους. Λείπουν χώροι υγιεινής και αίθουσα αναμονής. Ενίσχυση φωτοβολίας. Να τοποθετηθεί μια ακόμη δέστρα στο κεφάλι του προβλήτα.

 

3.ΠΟΡΟΣ

 

Απαιτείται εκβάθυνση του διαύλου. Λείπουν w.c. και αίθουσα αναμονής. Απαραίτητη η κατασκευή προβλήτα (L) για πρυμνοπλαγιοδέτηση πλοίου και δυνατότητα παραμονής-διανυκτέρευσης. Δημιουργία χώρου στάθμευσης για οχήματα που πρόκειται να φορτωθούν στα πλοία. Ανύψωση των κρηπιδωμάτων τουλάχιστον για 50 cm.

 

4. ΥΔΡΑ

 

Προέκταση κρηπιδώματος προς το εξωτερικό φανάρι για εξυπηρέτηση 2 πλοίων συγχρόνως. Λείπουν χώροι υγιεινής και αίθουσα αναμονής επιβατών.

 

5. ΣΠΕΤΣΕΣ

 

Κατασκευή κυματοθραύστη  για προστασία από ΒΔ έως ΒΑ ανέμους. Εκβάθυνση κατά μήκος του προβλήτα. Τοποθέτηση προσκρουστήρων-κατασκευή χώρων υγιεινής και αίθουσα αναμονής.

 

6. ΝΕΑΠΟΛΗ

 

Απαιτείται άμεση εκβάθυνση λιμενολεκάνης και επέκταση προβλήτα. Δεν υπάρχουν μπαλόνια (προσκρουστήρες) –στέγαστρα επιβατών.

 

7. ΚΥΘΗΡΑ (ΔΙΑΚΟΦΤΗΣ)

 

Δεν υπάρχουν στέγαστρα επιβατών, χώροι υγιεινής, αίθουσα αναμονής. Απαιτείται επιμήκυνση του λιμενοβραχίονα για την προστασία από Β-ΒΔ ανέμους. Το 1/3 του προβλήτα δεν χρησιμοποιείται λόγω της ζημιάς  που υπέστη από τον τελευταίο σεισμό.

 

8. ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ

 

Από τα πλέον δύσκολα/ προβληματικά λιμάνια λόγω μικρού εύρους λιμενολεκάνης και μη προστασίας από ΒΑ ανέμους. Χρειάζεται φωτοσήμανση εισόδου και φωτισμό στον προβλήτα. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης, κατασκευή μεγαλύτερου προβλήτα με καλύτερο προσανατολισμό (καθετότητα προς Β).

 

9. ΓΥΘΕΙΟ

 

Απαιτείται εκβάθυνση. Διαπλάτυνση – επέκταση προβλήτα. Καλύτερος φωτισμός στον προβλήτα. Λείπουν προσκρουστήρες (μπαλόνια) στέγαστρα επιβατών.

 

10. ΚΥΘΝΟΣ

 

Φωτοσήμανση βραχονησίδας ΜΕΡΙΧΑΣ. Προστασία του κατασκευαζόμενου προβλήτα από λιμενοβραχίονα (Δ-ΝΔ άνεμοι). Διαμόρφωση χερσαίου χώρου για την στάθμευση αυτοκινήτων που πρόκειται να φορτωθούν στα πλοία. Προσκρουστήρες –αίθουσα αναμονής – w.c.

 

11. ΣΕΡΙΦΟΣ

 

Φωτοσήμανση εισόδου – προσκρουστήρες - αίθουσα αναμονής -προέκταση προβλήτα προς Α. Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από Ν ανέμους.

 

12. ΣΙΦΝΟΣ

 

Επέκταση προβλήτα. Δημιουργία ικανού χερσαίου χώρου για την εξυπηρέτηση των αυτοκινήτων. Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από Δ-ΝΔ ανέμους. Ο υπάρχον προβλήτας έχει υποστεί καθίζηση. Προσκρουστήρες.

 

13. ΜΗΛΟΣ

 

Επέκταση προβλήτα για την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση τουλάχιστον 3 πλοίων. Δημιουργία θέσεως (L) πρυμνοπλαγιοδέτησης. Τοποθέτηση προσκρουστήρων, εκβάθυνση, βελτίωση σταθμού επιβατών χώρων υγιεινής. Να γίνει καλύτερος ο φωτισμός του προβλήτα.

 

14. ΚΙΜΩΛΟΣ

 

Απαραίτητη η φωτοσήμανση βραχονησίδων ΡΕΥΜΑΤΟΝΗΣΙΑ. Επέκταση προβλήτα από Δ προς Α. Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από Ν-ΝΑ ανέμους. Σκιάδες , w.c., προσκρουστήρες.

 

15. ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ

 

Ίσως το πιο επικίνδυνο λιμάνι της χώρας. Απαραίτητη η φωτοσήμανση  των βραχονησίδων ΠΟΛΥΟ-ΞΕΡΕΣ-ΔΥΟ ΑΔΕΛΦΙΑ και του Ακ.ΛΑΤΙΝΗ. Επέκταση προβλήτα προς Δ. Προσκρουστήρες, σκιάδες, w.c.

 

16. ΣΙΚΙΝΟΣ

 

Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Επέκταση προβλήτα. Φωτισμός προβλήτα, στέγαστρα επιβατών. Απροστάτευτο στους ΝΔ ανέμους.

 

17. ΙΟΣ

 

Επέκταση προβλήτα προς Β. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Κρίνεται αναγκαίο κατά τους θερινούς μήνες να τοποθετηθούν διαχωριστικά και σημαντήρες ώστε να οριοθετηθεί η περιοχή των λουομένων για την αποφυγή ατυχήματος.

 

18. ΘΗΡΑΣΙΑ

 

Επικίνδυνη η προσέγγιση μεγάλων πλοίων λόγω αδυναμίας αγκυροβολίας εξαιτίας του μεγάλου βάθους. Επέκταση προβλήτα προς Β.

 

19. ΘΗΡΑ ( ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ )

 

Νέος σχεδιασμός και επέκταση των προβλητών για την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση 5 πλοίων. Δημιουργία περισσότερου χερσαίου χώρου και μιας θέσεως (L) πρυμνοπλαγιοδέτησης. Για να γίνει ασφαλές και σύγχρονο λιμάνι πρέπει να μεταφερθεί σε άλλη τοποθεσία του νησιού. Η υπάρχουσα θέση λόγω του μεγάλου βάθους δεν προσφέρεται.

 

20. ΑΝΑΦΗ

 

Η κατασκευή του νέου προβλήτα που είναι σε εξέλιξη θα βελτιώσει την υπάρχουσα κατάσταση ( πολύ επικίνδυνο ). Εξακολουθεί να είναι απροστάτευτο από τους ΝΔ ανέμους.

 

21. ΝΑΞΟΣ

 

Η κατασκευή – επέκταση των νέων προβλητών και λιμενοβραχιόνων πρέπει να ξεκινήσει άμεσα. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Αύξηση φωτοβολίας λιμενοβραχίονα. Σήμανση φωτοσήμανση υφάλου ΦΡΟΥΡΟΣ έξωθεν του λιμένος. Αύξηση της εμβέλειας του φανού ΑΜΑΡΙΔΕΣ και τοποθέτηση ανακλαστήρα ραντάρ.

 

22. ΠΑΡΟΣ

 

Ενίσχυση φωτοβολίας φανού ΑΓΙΟΣ ΦΩΚΑΣ (χάνεται στα φώτα της πόλης). Απαιτείται επανασχεδιασμός στις κλίσεις των ραμπών ώστε να εξυπηρετούνται όλα τα πλοία. Προσκρουστήρες και δημιουργία περισσότερου χερσαίου χώρου για τη στάθμευση των αυτοκινήτων που πρόκειται να φορτωθούν στα πλοία. Εκβάθυνση πλησίον των θέσεων 6,7,8. Δημιουργία τουλάχιστον μιας θέσεως (L) πρυμνοπλαγιοδέτησης για παραμονή πλοίου με δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

 

23. ΣΥΡΟΣ

 

Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Δημιουργία θέσεων( L ) πρυμνοπλαγιοδέτησης για την παραμονή τουλάχιστον 3 πλοίων. Ενίσχυση φωτοβολίας φανών εισόδου. Προσκρουστήρες, αίθουσα αναμονής, χώροι υγιεινής. Να δημιουργηθεί ανεξάρτητος προβλήτας για την προσέγγιση των Φ/Γ-Ο/Γ.

 

24. ΚΕΑ

 

Επέκταση προβλήτα προς Β και προς Ν. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Φωτοσήμανση λιμενοβραχίονα. Υπάρχει καθίζηση στον προβλήτα χρειάζεται άμεση αποκατάσταση της ζημιάς γιατί είναι επικίνδυνος. Να τοποθετηθούν προσκρουστήρες.

 

25. ΑΝΔΡΟΣ

 

Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Να μετατραπεί σε προβλήτα ο λιμενοβραχίονας και να αποκατασταθεί η ζημιά στη θεμελίωση του Ν προβλήτα.

Να γίνει φωτοσήμανση του υφάλου ΒΟΥΒΗ και της βραχονησίδας ΤΟΥΡΛΙΤΗΣ. Να ενισχυθεί η φωτοβολία του πράσιου φανού του λιμενοβραχίονα και να φωτοσημανθεί η ΑΡ πλευρά εισόδου του λιμένος.

 

26. ΤΗΝΟΣ

 

α)Εσωτερικό λιμάνι

Να γίνει εκβάθυνση λιμενολεκάνης, να ενισχυθεί η φωτοβολία των φανών εισόδου και να τοποθετηθούν προσκρουστήρες στη θέση πλαγιοδέτησης των ταχυπλόων.

 

β)Εξωτερικό λιμάνι

Η σχεδιαζόμενη κατασκευή του λιμενοβραχίονα για την προστασία από τους Ν-ΝΔ ανέμους πρέπει να επανεξετασθεί γιατί μάλλον θα δημιουργήσει ένα λιμάνι παγίδα, άρα επικίνδυνο. Να γίνει αποκατάσταση της ζημιάς στη θεμελίωση του ανατολικού προβλήτα και να τοποθετηθούν παντού προσκρουστήρες. Απαραίτητη η εκβάθυνση της λιμενολεκάνης.

 

27. ΜΥΚΟΝΟΣ

 

α)Παλαιό λιμάνι

Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Τοποθέτηση προσκρουστήρων. Αποκατάσταση ζημιάς στη θεμελίωση τόσο του προβλήτα όσο και του λιμενοβραχίονα.

 

β)Νέο Λιμάνι

Δεν προστατεύεται από τους ΝΔ-ΒΔ ανέμους. Ο φωτισμός του προβλήτα είναι ελλειπής. Χρειάζεται αίθουσα αναμονής επιβατών και καλύτερες σκιάδες. Να φωτοσημανθεί η βραχονησίδα ΚΑΒΟΥΡΑΣ.

 

28. ΑΜΟΡΓΟΣ

 

α)ΚΑΤΑΠΟΛΑ

Επέκταση προβλήτα προς Α ή προς Δ. Φωτοσήμανση εισόδου. Προσκρουστήρες. Σκιάδες, w.c.

 

β)ΑΙΓΙΑΛΗ

Διαπλάτυνση προβλήτα –προσκρουστήρες –φωτισμός

 

29. ΔΟΝΟΥΣΑ

 

Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Προέκταση προβλήτα. Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από ΝΔ ανέμους.

 

30. ΡΑΦΗΝΑ

 

Το δεύτερο λιμάνι της Ελλάδος σε κίνηση επιβατών και οχημάτων είναι το χαρακτηριστικό παράδειγμα του όρου «μη λιμάνι». Όμως, τι ειρωνεία, έχει αναβαθμιστεί από λιμενικό ταμείο σε οργανισμό.

Δεν προστατεύεται από λιμενοβραχίονα, έχει περιορισμένο βύθισμα στο μεγαλύτερο μέρος της λιμενολεκάνης και λανθασμένο προσανατολισμό στους προβλήτες. Δεν έχει ούτε μια ολόκληρη θέση ( L ) πρυμνοπλαγιοδέτησης. Οι προσκρουστήρες, όπου υπάρχουν, είναι ελαστικά αυτοκινήτων. Ο φωτισμός είναι ελλειπής και η φωτοσήμανση ανύπαρκτη. Ο χερσαίος χώρος δεν εξυπηρετεί τον όγκο των αυτοκινήτων κατά τις ημέρες αιχμής. Δεν υπάρχει  αίθουσα αναμονής για τους επιβάτες και οι χώροι υγιεινής είναι απαράδεκτοι.

 

31. ΚΑΒΑΛΑ

 

Να ενισχυθεί η φωτοβολία των φανών εισόδου. Να τοποθετηθούν προσκρουστήρες. Ο φωτισμός του προβλήτα είναι ελλειπής και δεν υπάρχουν στέγαστρα για τους επιβάτες.

 

32. ΛΗΜΝΟΣ

 

Επέκταση λιμενοβραχίονα για την προστασία από Δ-ΒΔ ανέμους. Αποπεράτωση έργων προβλήτα ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ. Φωτισμός προβλήτα και τοποθέτηση προσκρουστήρων. Σκιάδες.

 

33. ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ

 

Επέκταση προβλήτα.Εκβάθυνση λιμενολεκάνης.Φωτισμός προβλήτα. Προσκρουστήρες.

 

34. ΜΥΤΙΛΗΝΗ

 

Ενίσχυση φωτοβολίας ερυθρού φανού εισόδου. Προσκρουστήρες, σκιάδες επιβατών, φωτισμός προβλήτα ελλειπής. Η κατασκευή του νέου λιμενοβραχίονα έχει ως αποτέλεσμα την δυσχερή είσοδο και έξοδο των πλοίων όταν δέχονται πλευρικό άνεμο.

 

35. ΧΙΟΣ

 

Ενίσχυση φωτοβολίας φανών εισόδου. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης κυρίως στο νότιο τμήμα αυτής. Προσκρουστήρες.

 

36. ΣΑΜΟΣ (ΒΑΘΥ)

 

Εκβάθυνση λιμενολεκάνης κυρίως κοντά στον προβλήτα. Ο χερσαίος χώρος είναι περιορισμένος. Προσκρουστήρες. Η διάταξη των δεστρών δεν εξυπηρετεί.

 

37. ΣΑΜΟΣ (ΚΑΡΛΟΒΑΣΙ)

 

Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Ενίσχυση φωτοβολίας φανών εισόδου. Άμεση αποκατάσταση της ζημιάς που έχει υποστεί ο προβλήτας. Δημιουργία θέσεως (L) πρυμνοπλαγιοδέτησης για πλοία νέας τεχνολογίας (ταχύπλοα). Προσκρουστήρες.

 

38.ΙΚΑΡΙΑ (ΑΓΙΟΣ ΚΗΡΥΚΟΣ)

 

Αποκατάσταση ζημιάς προβλήτα. Επέκταση ΒΔ προβλήτα προστασία από τους Α-ΝΑ ανέμους με κατασκευή λιμενοβραχίονα. Στέγαστρα επιβατών, χώροι υγιεινής. Ενίσχυση φωτοβολίας φανού εισόδου. Ο χερσαίος χώρος δεν εξυπηρετεί.

 

39. ΙΚΑΡΙΑ (ΕΥΔΗΛΟΣ)

 

Προστασία από τους ΒΑ ανέμους με κατασκευή λιμενοβραχίονα. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης, κυρίως κατά μήκος των ραμπών. Αύξηση φωτοβολίας πράσινου φανού, προσκρουστήρες.

 

40. ΦΟΥΡΝΟΙ

 

Διαπλάτυνση εξωτερικού προβλήτα για την ασφαλή πρόσδεση των πλοίων. Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από Β-ΒΔ ανέμους, προσκρουστήρες, φωτισμός προβλήτα, στέγαστρα επιβατών, w.c.

 

41. AΣΤΥΠΑΛΑΙΑ

 

Ο χερσαίος χώρος του λιμανιού να επεκταθεί. Προσκρουστήρες, στέγαστρα.

 

42. ΡΟΔΟΣ

 

Να ολοκληρωθεί η εκβάθυνση του λιμένος ΑΡΚΑΝΤΙΑΣ. Στέγαστρο, κιγκλιδώματα για τους επιβάτες, προσκρουστήρες. Δημιουργία θέσεων (L) πρυμνοπλαγιοδέτησης για την ασφαλή παραμονή των πλοίων στο λιμάνι. Να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες (εκβάθυνση) στην περιοχή ΚΑΜΕΙΡΟΣ ΣΚΑΛΑ ώστε να χρησιμοποιείται σαν εναλλακτική λύση όταν το κυρίως λιμάνι δεν είναι προσεγγίσιμο.

 

43.ΚΩΣ

 

Εκβάθυνση σε όλο το μήκος του προβλήτα και σε απόσταση τουλάχιστον 100 μ. , προσκρουστήρες.

 

44. ΠΑΤΜΟΣ

 

Ο χερσαίος χώρος δεν εξυπηρετεί. Στέγαστρα επιβατών, χώροι υγιεινής, προσκρουστήρες.

 

44. ΛΕΡΟΣ

 

Να γίνει φωτοσήμανση εισόδου. Εκβάθυνση στη μετώπη του προβλήτα. Στέγαστρα επιβατών, w.c. προσκρουστήρες. Να γίνει χαρτογράφηση του κόλπου ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ και να διαπλατυνθεί ο προβλήτας. Χρησιμοποιείται σαν εναλλακτική λύση με ΝΔ ανέμους.

 

46. ΚΑΛΥΜΝΟΣ

 

Εκβάθυνση σε όλη την λιμενολεκάνη. Προσκρουστήρες, φωτισμός προβλήτα. Η προέκταση του λιμενοβραχίονα είχε σαν αποτέλεσμα να γίνει δύσκολη η είσοδος-έξοδος των πλοίων. Ουσιαστικά μη προσεγγίσιμο για τα μεγάλα πλοία της γραμμής.

 

47. ΣΟΥΔΑ (ΧΑΝΙΑ)

 

Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Προσκρουστήρες, περισσότερος φωτισμός στην περιοχή του εμπορικού λιμένα. Δεν υπάρχουν στέγαστρα επιβατών.

 

48.ΗΡΑΚΛΕΙΟ

 

Εκβάθυνση των αβαθών περιοχής ΓΚΟΥΛΕ ή να γίνει σήμανση (σημαντήρας). Να γίνει εκκαθάριση (πυρομαχικά) της παλαιάς εισόδου λιμένος.

 

49. ΡΕΘΥΜΝΟ

 

Εκβάθυνση λιμενολεκάνης, λόγω των συνεχών προσχώσεων. Ενίσχυση φωτοβολίας πράσινου φανού (χάνεται στα φώτα της πόλης). Ενίσχυση, επέκταση λιμενοβραχίονα για την προστασία από τους Β-ΒΑ ανέμους.

 

50. ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ

 

Εκβάθυνση λιμενολεκάνης, προσκρουστήρες, στέγαστρα, w.c.Επικίνδυνο λιμάνι για τις προσεγγίσεις μεγάλων πλοίων. Είναι ταυτόχρονα επιβατικό λιμάνι, εμπορικό λιμάνι, αλιευτικό καταφύγιο και μαρίνα.

 

51. ΨΑΡΑ

 

Εκβάθυνση, καθαρισμός λιμενολεκάνης. Αποκατάσταση ζημιάς λιμενοβραχίονα. Φωτοσήμανση υφάλου ΤΡΙΦΥΛΛΙ. Προσκρουστήρες, στέγαστρα. Επικίνδυνο λιμάνι λόγω μικρού εύρους λιμενολεκάνης. Δεν προστατεύεται από τους Ν ανέμους.

 

52. ΒΟΛΟΣ

 

Στέγαστρα επιβατών, προσκρουστήρες. Να δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις πρυμνοδέτησης και πρυμνοπλαγιοδέτησης (L).

 

53. ΣΚΙΑΘΟΣ

 

Χερσαίος χώρος λιμένος περιορισμένος, προσκρουστήρες, στέγαστρα επιβατών.

 

54. ΣΚΟΠΕΛΟΣ

 

Επικίνδυνη είσοδος-έξοδος προσκρουστήρες, στέγαστρα επιβατών.

 

55.ΓΛΩΣΣΑ

 

Να δημιουργηθεί προβλήτας στην εξωτερική πλευρά του λιμενοβραχίονα.

 

56. ΑΛΟΝΗΣΟΣ

 

Επικίνδυνη πρυμνοδέτηση στον εξωτερικό προβλήτα λόγω γειτνίασης με τα βράχια του λιμενοβραχίονα. Ανεπαρκής ο φωτισμός. Εκβάθυνση εσωτερικής λιμενολεκάνης.

 

57.ΠΑΤΡΑ

 

Εκβάθυνση της νότιας εισόδου (γλώσσας). Να αλλάξουν θέση η δέστρες στις θέσεις 7,8,9 λόγω καθετότητας των σχοινιών στην πρύμνοπλαγιοδέτηση. Επίσπευση αποπεράτωσης νέου λιμένα.

 

58. ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ

Διαπλάτυνση του διαύλου.

 

59. ΠΕΙΡΑΙΑΣ

 

Εκβάθυνση, καθαρισμός λιμενολεκάνης κυρίως στους προβλήτες περιοχής ΑΓΙΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ.

 

60. ΚΑΣΟΣ

 

Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από ΒΑ ανέμους. Στέγαστρα επιβατών – w.c. – προσκρουστήρες.

 

61. ΚΑΡΠΑΘΟΣ

 

Ενίσχυση φωτοβολίας φανών εισόδου. Φωτισμός προβλήτα, δημιουργία περισσότερου χερσαίου χώρου, σκιάδες, w.c., προσκρουστήρες. Να τοποθετηθεί μια δέστρα (μπίντα) στην ΑΡ πλευρά του προβλήτα της εξωτερικής θέσης πρυμνοδέτησης.

 

62. ΔΙΑΦΑΝΙ

Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Δεν προστατεύεται από ΒΑ έως ΝΑ ανέμους.

 

63. ΣΗΤΕΙΑ

 

Ενίσχυση φωτοβολίας φανών εισόδου. Αποκατάσταση ζημιών προβλήτα, προσκρουστήρες.

 

64. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

 

Εκβάθυνση λιμενολεκάνης και κυρίως στην είσοδο του λιμένος, προσκρουστήρες.