Οι επιπτώσεις στην ασφάλεια και τα πρόσθετα βάρη στα οποία εκτίθενται τα πληρώματα.
Οι υφιστάμενες διεθνείς συμβάσεις, ψηφίσματα, κατευθυντήριες γραμμές δεν λαμβάνουν υπόψη την επιπλέον επιβάρυνση και κόπωση σε περιπτώσεις λαθρεπιβατών.
Ένα πλοίο δεν μπορεί ποτέ να είναι ασφαλές αν δεν είναι το ίδιο το πλήρωμα.
Η καθοδήγηση για τους λαθρεπιβάτες χρειάζεται αναθεώρηση.
Θεωρείται δεδομένο ότι ο Πλοίαρχος θα καθαρίσει τις περίπλοκες διαδικασίες για τον επαναπατρισμό των λαθρεπιβατών, καθώς και κάθε διπλωματικό χάος και ότι το πλήρωμα θα εργαστεί πέρα από την περίοδο που έχει συμφωνηθεί για να διασφαλίσει ότι οι λαθρεπιβάτες θα παραμείνουν στο πλοίο με ασφάλεια, ενώ αντιμετωπίζονται με τρόπο συνεπή με τις ανθρωπιστικές αρχές. Αλλά όταν πρόκειται για μεγάλες ομάδες με λαθρεπιβάτες ή για παρατεταμένο χρόνο επί του πλοίου, θα είναι πολύ δύσκολο για τον Πλοίαρχο και το πλήρωμα να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις ανθρώπινης μεταχείρισης των λαθρεπιβατών
Ειδικότερα, οι ναυτικοί θα πρέπει να εκπαιδεύονται επαρκώς σε δύσκολες, δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις:
Ένα άτομο μπορεί να έχει επιλέξει να είναι λαθρεπιβάτης για παράνομες δραστηριότητες. Θα μπορούσαν να εμπλέκονται με τη μεταφορά ναρκωτικών ή άλλες παράνομες δραστηριότητες. Καθώς υπάρχει ευθύνη παρακολούθησης της ψυχικής και σωματικής υγείας του λαθρεπιβάτη, θα πρέπει να παρέχεται στους ναυτικούς επαρκής σχετική εκπαίδευση.
Οποιαδήποτε πιθανή βίαιη συμπεριφορά από την πλευρά του λαθρεπιβάτη πρέπει να λαμβάνεται υπόψη. Σε αυτή την περίπτωση, πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η ασφάλεια του πληρώματος και, λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια, το πλήρωμα πρέπει να μπορεί να λάβει πλήρεις προφυλάξεις ασφαλείας από αυτή την άποψη. Για επιτακτικούς λόγους, μπορεί να πραγματοποιηθεί έρευνα στον λαθρεπιβάτη για τυχόν αιχμηρά αντικείμενα ή αντικείμενα που μπορεί να προκαλέσουν βλάβη. Η αναζήτηση πρέπει να είναι αυστηρή, αλλά να μην παραβιάζει τα δικαιώματα του λαθρεπιβάτη.
Ο λαθρεπιβάτης πρέπει να φυλάσσεται σε ασφαλή τοποθεσία, όπως καμπίνα ή αποθήκη για να μειωθεί ο πιθανός κίνδυνος διαφυγής και έτσι να αποτραπούν νομικοί κίνδυνοι για τον Πλοίαρχο σε περίπτωση οποιασδήποτε προσπάθειας αποβίβασης χωρίς επίβλεψη.