Στις 15 Μαΐου 2025, στην Αίθουσα Συνεδριάσεων της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (Πάσης Τάξεως), επί της οδού Κολοκοτρώνη 100 στον Πειραιά, διεξήχθη η Ετήσια Κανονική Γενική Συνέλευση των Μελών της Π.Ε.Π.Ε.Ν., όπως προβλέπεται από το ισχύον καταστατικό της Ένωσης.
Κατά τη διάρκεια της Συνέλευσης, τα Μέλη παρακολούθησαν την παρουσίαση του Διοικητικού απολογισμού καθώς και του Προγραμματισμού Δράσεων της Διοίκησης. Συζητήθηκαν εκτενώς προτάσεις και θέματα που αφορούν κρίσιμα ζητήματα του κλάδου και της ναυτιλιακής κοινότητας στο σύνολό της. Στο τέλος των εργασιών, εγκρίθηκε ομόφωνα το σχετικό ψήφισμα που επισυνάπτεται.
ΟΜΙΛΙΑ ΠΡΟΕΔΡΟΥ Π.Ε.Π.Ε.Ν., Cpt. Παναγιώτη Γιγή.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου της Π.Ε.Π.Ε.Ν, σας μεταφέρω τους θερμούς χαιρετισμούς μας στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Ε.Ν. Πάσης Τάξεως και απευθύνουμε εγκάρδιο χαιρετισμό σε όλες τις Συναδέλφισσες και όλους τους Συναδέλφους Πλοιάρχους και Αξιωματικούς Γέφυρας, όπου κι αν βρίσκονται.
Συνεχώς είμαστε δίπλα στους Συναδέλφους που ταξιδεύουν. Εύχομαι σε όλους τους Ναυτικούς μας καλά ταξίδια, υγεία και με ασφάλεια να επιστρέψουν στην πατρίδα και στις οικογένειές τους.
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Πριν ξεκινήσουμε τις εργασίες της Ετήσιας Τακτικής Γενικής μας Συνέλευσης, σας καλώ να τηρήσουμε ενός λεπτού σιγή στη μνήμη των Συναδέλφων Ναυτικών και όλων των Συνανθρώπων μας που έχασαν τη ζωή τους στη θάλασσα. (1 λεπτό αναμονή)
ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ ΤΟΥΣ!
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Θέλω να σας ενημερώσω ότι ο Γενικός Γραμματέας της Π.Ν.Ο., Cpt. Μανώλης Τσικαλάκης, δεν μπορέσει να παραβρεθεί στις εργασίες της σημερινής Γενικής μας Συνέλευσης, καθώς βρίσκεται στη Βαρκελώνη για να εκπροσωπήσει την Ομοσπονδία σε σημαντικές υποχρεώσεις της ITF. Παρ' όλα αυτά, μας αποστέλλει τους θερμούς αγωνιστικούς του χαιρετισμούς και σας διαβεβαιώνει για την αμέριστη στήριξή του στο έργο μας.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Για το έργο της Διοίκησης το περασμένο έτος, θα ενημερωθείτε αναλυτικά μέσω του Διοικητικού Απολογισμού. Θα ακούσουμε τις τοποθετήσεις σας με προσοχή και ενδιαφέρον και στη συνέχεια θα τεθεί στη κρίση σας. Από την πλευρά μου, θα σας ενημερώσω για τις βασικές προκλήσεις και ενέργειες στις οποίες προχωρήσαμε κατά το πρώτο έτος της θητείας μας.
Δυστυχώς, όπως όλοι γνωρίζουμε, οι πολεμικές συγκρούσεις όχι μόνο δεν έχουν σταματήσει, αλλά συνεχώς δημιουργούνται και νέες. Η Διεθνής Κοινότητα εμφανίζεται αδύναμη να δώσει ουσιαστικές λύσεις και περιορίζεται σε ευχολόγια.
Ο πόλεμος στην Ουκρανία, ο οποίος ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2022, έχει γίνει μια "θλιβερή καθημερινότητα", ενώ το αίμα ρέει ακατάπαυστα, τόσο στρατιωτών όσο και αμάχων πολιτών. Αντίστοιχη κατάσταση επικρατεί στη Γάζα και σε μεγάλο μέρος της Μέσης Ανατολής, με τις επιπτώσεις να είναι διεθνείς και άμεσες για τη ναυτιλία.
Οι επιθέσεις του καθεστώτος των Χούθι στην Υεμένη, με πυραύλους κατά εμπορικών πλοίων, συνεχίστηκαν και το προηγούμενο έτος. Παρά τις αντιδράσεις των κρατών, η κατάσταση παραμένει τεταμένη και η ελεύθερη ναυσιπλοΐα δεν έχει αποκατασταθεί πλήρως. Αυτό προκαλεί σοβαρές συνέπειες στην παγκόσμια οικονομία και διαταράσσει το θαλάσσιο εμπόριο, καθώς η διέλευση μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ είναι ζωτικής σημασίας για την ομαλή λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Όμως, πέρα από τις οικονομικές συνέπειες, η ανησυχία μας εστιάζεται πρώτα και κύρια στη ζωή και τη σωματική ακεραιότητα των Συναδέλφων Ναυτικών που εργάζονται σε επικίνδυνες περιοχές. Η ζωή είναι το ύψιστο αγαθό, δεν αποτιμάται σε χρήμα και δεν συγκρίνεται με κέρδη και ζημιές. Ας μην ξεχνάμε τον "Γολγοθά" που βιώνουν Συνάδελφοι όταν γίνονται όμηροι σύγχρονων πειρατών, και την αγωνία που αισθάνονται οι ίδιοι και οι οικογένειές τους κατά τη διάρκεια αυτών των πολύμηνων ομηριών.
Έλληνες Συνάδελφοί μας έχουν βιώσει αυτή την δραματική εμπειρία και εμείς καλούμε τη Διεθνή Κοινότητα να αναλάβει ουσιαστική δράση για την εξάλειψη αυτών των καταστάσεων. Η πρόληψη και η ασφάλεια των πληρωμάτων και των πλοίων πρέπει να είναι η προτεραιότητα για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Έχουν περάσει ήδη 12 μήνες από την ανάληψη των καθηκόντων μας και η ευθύνη που νιώθουμε είναι μεγάλη, ειδικά για εμένα, αφού όπως γνωρίζετε, ανέλαβα την προεδρία από τον επί οκτώ χρόνια Πρόεδρο, καπετάν Μανώλη Τσικαλάκη, έναν πετυχημένο κατά γενική ομολογία Πρόεδρο που συνέβαλε καθοριστικά στην αναβάθμιση και την επιτυχημένη πορεία της Π.Ε.Π.Ε.Ν., και ο οποίος επάξια εκλέχθηκε Γενικός Γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.
Από το πρώτο κιόλας έτος της θητείας μας, συνεχίζουμε την πολιτική ουσίας που έχει καθιερωθεί στην Ένωσή μας και είναι η ειδοποιός διαφορά μας από τα άλλα Σωματεία. Εμείς δεν αναλωνόμαστε σε ανέξοδη κριτική ή αφορισμούς. Οι Συνάδελφοι μας ζητούν και απαιτούν έργα και λύσεις στα προβλήματά τους.
Τα πεπραγμένα μας για το 2024 αποδεικνύουν ότι συνεχίζουμε το έργο των προκατόχων μας.
Η Π.Ε.Π.Ε.Ν. εκφράζει τις θέσεις της ελεύθερα και αδέσμευτα, καθώς είναι ανεξάρτητη από κάθε πολιτική ή άλλη εξάρτηση. Η στήριξη των Ελλήνων Πλοιάρχων και Αξιωματικών είναι το μοναδικό μας μέλημά.
Έχουμε αναλάβει πρωτοβουλίες και καταθέσει προτάσεις σε κάθε αρμόδιο Φορέα, ενώ έχουμε παρέμβει δυναμικά όποτε μας χρειάστηκαν οι Συνάδελφοι σε λιμεναρχεία και εισαγγελείς. Τη χρονιά που πέρασε, βάλαμε τις βάσεις για να μπει επιτέλους τέλος στην ταλαιπωρία που υφίσταντο οι Συνάδελφοι Πλοίαρχοι της Ακτοπλοΐας. Ορισμένοι Συνάδελφοι, όπως γνωρίζετε, συλλαμβάνονταν για ψύλλου πήδημα ή λόγω κακόβουλων και αβάσιμων καταγγελιών.
Πολλά τέτοια περιστατικά κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε το περασμένο καλοκαίρι όπου να θυμίσω είχαμε 13 συλλήψεις συναδέλφων Πλοίαρχων.
Το πιο χαρακτηριστικό ήταν η σύλληψη του αείμνηστου Συναδέλφου Χρήστου Τζουάνη, Πλοιάρχου στο Ε/Γ-Ο/Γ «ΣΑΟΝΗΣΟΣ», τον Δεκαπενταύγουστο 2024, για το γνωστό περιστατικό στο λιμάνι της Άνδρου. Η ταλαιπωρία του αποδείχθηκε άδικη και αχρείαστη. Η Εισαγγελέας της Σύρου διέταξε την άνευ όρων απελευθέρωσή του, αφού έκρινε ότι δεν υπήρξε ποινικό αδίκημα. Δυστυχώς λίγους μήνες αργότερα έχασε τη ζωή του από καρδιολογικά αίτια!
Αξιώσαμε από τον πρώην Υπουργό Ναυτιλίας κ. Χρήστο Στυλιανίδη την αναμόρφωση της νομοθεσίας ώστε να μην είναι οι Πλοίαρχοι “οι εύκολοι αποδιοπομπαίοι τράγοι”, για να σταματήσει η ταλαιπωρία και να προστατευθεί η αξιοπρέπειά τους!
Μετά από σειρά επαφών με τον Υπουργό, και παρά τις δυσκολίες, καταφέραμε να εκδοθεί η εγκύκλιος 4/2025 από την Αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου που ορίζει πλέον σαφώς πότε και πώς εφαρμόζεται η νομοθεσία σχετικά με την εφαρμογή της αυτόφωρης διαδικασίας σύλληψης των Πλοιάρχων. Αυτή η εγκύκλιος δεν εξυπηρετεί μόνο την εφαρμογή του νόμου, αλλά αποτρέπει τα κακώς κείμενα, προστατεύοντας με αυτόν τον τρόπο τα δικαιώματα των Πλοιάρχων και των Αξιωματικών της Ακτοπλοΐας.
Η Π.Ε.Π.Ε.Ν. έχει προχωρήσει και σε άλλες σημαντικές ενέργειες. Ένα παράδειγμα είναι η επιτυχημένη ημερίδα/ενημέρωση για τα λιμάνια που πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2024 στο κτίριο του Ε.Β.Ε.Π., με αθρόα συμμετοχή όλων των φορέων της ναυτιλίας. Εκεί καταδείξαμε τις ελλείψεις που εντοπίζουν οι Πλοίαρχοί μας της Ακτοπλοΐας και προτείναμε λύσεις για την αναβάθμιση των λιμανιών και την κατασκευή νέων, καθώς η επισκεψιμότητα αυξάνεται συνεχώς. Οι κατεξοχήν χρήστες είναι οι Έλληνες Πλοίαρχοι, οι οποίοι και γνωρίζουν από πρώτο χέρι τα προβλήματα των Ελληνικών λιμένων.
Επίσης, δίνουμε βαρύνουσα σημασία στον θεσμό των Συλλογικών Συμβάσεων Ναυτικής Εργασίας, οι οποίες κατοχυρώνουν τα εργασιακά δικαιώματα των Πλοιάρχων και των υπόλοιπων Ελλήνων Ναυτικών. Επιδιώκουμε την υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Ναυτικής Εργασίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και πιέζουμε προς κάθε κατεύθυνση για την επίτευξη αυτού του στόχου μιας και στην ποντοπόρο η τελευταία υπογεγραμμένη σύμβαση ήταν το 2010. Να μην ξεχνάμε ότι είναι συνδεδεμένη με τις συντάξιμες απολαβές μας και εδώ συντελείται μια μεγάλη αδικία.
Στη διάρκεια του περασμένου έτους, σε συνεργασία με την Π.Ν.Ο. και τον Γενικό της Γραμματέα, καταφέραμε και υπογράφηκαν Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας για τα έτη 2025 και 2026 για τα πληρώματα των Ακτοπλοϊκών, των Μεσογειακών Τουριστικών και των Πορθμείων, με ιδιαίτερα ικανοποιητικές αυξήσεις.
Συγκεκριμένα, για το 2025 η αύξηση ανέρχεται σε 5%, ενώ για το 2026 θα είναι ίση με τον πληθωρισμό, με ελάχιστο εγγυημένο ποσοστό αύξησης το 2%.
Στηρίζουμε την Π.Ν.Ο. στον επιτυχημένο θεσμό του Τμήματος Ελέγχου Πλοίων, το οποίο ιδρύθηκε από τον Γενικό Γραμματέα της. Μέσω των ελέγχων αυτών, διασφαλίζουμε την εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας καθώς και τη συμμόρφωση με την Ελληνική και Διεθνή Νομοθεσία αναφορικά με την τήρηση των ωρών εργασίας και αναπαύσεως των πληρωμάτων.
Και οι δύο αυτές προϋποθέσεις είναι κρίσιμες για την ασφάλεια των επιβαινόντων, των πληρωμάτων και των πλοίων. Όπου διαπιστώνονται παραβιάσεις, πρέπει να επιβάλλονται πρόστιμα, τα οποία θα πρέπει να είναι πραγματικά αποτρεπτικά για τους παραβάτες και όχι συμβολικά, όπως αυτά που θεσπίστηκαν με το νόμο 4770/2021. Μόνο έτσι θα αποτραπούν οι καταστρατηγήσεις της νομοθεσίας και ο κίνδυνος ναυτικών ατυχημάτων.
Συνεχίζουμε να στηρίζουμε τη Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση. Στεκόμαστε δίπλα στους ναυτοδιδασκάλους και ζητούμε προσλήψεις για την κάλυψη των κενών θέσεων, σε συνδυασμό με την παροχή αμοιβών που θα αποτελέσουν κίνητρο για την προσέλκυση νέων εκπαιδευτικών. Οι καιροί αλλάζουν και οι εξελίξεις τρέχουν. Η Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση καλείται να διαδραματίσει έναν πρωτεύοντα και καθοριστικό ρόλο. Δεν θα ανεχτούμε την υποβάθμιση αυτής ή των πτυχίων μας. Αντιθέτως, επιδιώκουμε την αναβάθμισή τους. Οι Συνάδελφοι που θα εκπαιδεύονται σε σύγχρονες και εξελιγμένες Δημόσιες Ναυτικές Σχολές θα είναι πανέτοιμοι να συνεχίσουν να πρωτοπορούν στο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον, χωρίς κανένα φόβο.
Επικροτούμε και στηρίζουμε τις δράσεις για την προσέλκυση των νέων στην ναυτική καριέρα, αλλά μόνο αν αυτές είναι ουσιαστικές και όχι απλώς διαφημιστικά σποτάκια στην τηλεόραση ή βίντεο στα κοινωνικά δίκτυα. Οι δράσεις αυτές πρέπει να συνδυάζονται με κίνητρα για την προσέλκυση των νέων στο ναυτικό επάγγελμα, όπως το φορολογικό και το κοινωνικοασφαλιστικό πλαίσιο. Οι Ναυτικοί άλλων χωρών της Ε.Ε. δεν φορολογούνται για τα εισοδήματά τους από την άσκηση του ναυτικού επαγγέλματος στις εθνικές σημαίες τους. Αντίθετα, οι Έλληνες αξιωματικοί φορολογούνται με συντελεστή 15%.
Αυτή η άνιση μεταχείριση πρέπει να καταργηθεί. Οι Έλληνες είμαστε ένας ναυτικός λαός, με παγκόσμια αναγνώριση. Είναι εθνική ανάγκη τα νέα παιδιά της Ελλάδας να συνεχίσουν την παράδοση αυτή. Πρέπει να τα αγκαλιάσουμε και να τα στηρίξουμε με έργα.
Διεθνώς είναι αποδεδειγμένο ότι όποια χώρα έχασε το ναυτεργατικό της δυναμικό και την τεχνογνωσία της, στο τέλος έχασε και τη Ναυτιλία της.
Ως αναφορά το ΓΕΝΕ Στο περιθώριο της συνάντησης που είχαμε με τον πρώην Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το 2024 και με δεδομένο ότι οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν δεν υλοποιήθηκαν, μετά και την πανελλαδική απεργία του Οκτωβρίου, διεκδικούμε αλλαγή στις προϋποθέσεις για την καταβολή του επιδόματος ανεργίας, καθώς και αναπροσαρμογή του ποσού στα επίπεδα της αξιοπρεπούς διαβίωσης!
Τέλος, αλλά καθόλου λιγότερο σημαντικό, αγωνιούμε για το μέλλον του ΟΙΚΟΥ ΝΑΥΤΟΥ και για την επικίνδυνη αλλαγή χρήσης του, αν και έχει ιδρυθεί ρητά με σκοπό την εξυπηρέτηση των εν ενεργεία και συνταξιούχων Ναυτικών.
Η αλληλεγγύη μας με όλα τα ναυτικά σωματεία είναι αδιαπραγμάτευτη και μαζί υψώνουμε δυναμικά τη φωνή μας για να απαιτήσουμε την άμεση και ουσιαστική αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών του, αποκλειστικά για τους Ναυτικούς και την πιστή τήρηση του μνημονίου συνεργασίας το 2016. Δεν θα επιτρέψουμε τη μετατροπή του ΟΙΚΟΥ ΝΑΥΤΟΥ σε εργαλείο για άλλες σκοπιμότητες, εις βάρος των ανθρώπων που προσέφεραν και προσφέρουν το σώμα και την ψυχή τους στη θάλασσα. Η αδιαφορία και η υποβάθμιση των υπηρεσιών είναι αδιανόητη και απαράδεκτη. Υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε ιατρικό προσωπικό και αυτό έχει ως αποτέλεσμα την μεγάλη χρονική καθυστέρηση και αναμονή των ενδιαφερομένων στα ραντεβού τους όπου πολλές φορές να ξεπερνούν τους 3-4 μήνες και σε συγκεκριμένες ειδικότητες παραπάνω.
Ε όχι πια δεν είμαστε πολίτες δεύτερης κατηγορίας!!!! Ο αγώνας για την προστασία των δικαιωμάτων των Ναυτικών συνεχίζεται και θα εντείνεται με κάθε μέσο.
Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,
Θα ήθελα εδώ να κλείσω λέγοντας ότι η δύναμή μας βρίσκεται στην ενότητά μας και στην κοινή μας πορεία για την επίτευξη των στόχων μας. Η Π.Ε.Π.Ε.Ν. παραμένει προσηλωμένη στο καθήκον της να υπερασπίζεται τα δικαιώματα και συμφέροντα των Ελλήνων Πλοιάρχων και Ναυτικών, και να διασφαλίζει ότι οι Συνάδελφοί μας δεν θα αντιμετωπίσουν ποτέ μόνοι τους τα προβλήματα και τις προκλήσεις της θάλασσας.
Εύχομαι σε όλους καλή επιτυχία στις εργασίες της Γενικής μας Συνέλευσης και να συνεχίσουμε μαζί για το καλό του κλάδου μας και των Συναδέλφων μας.
Σε όλες τις Ελληνίδες και σε όλους τους Έλληνες Πλοιάρχους και Ναυτικούς εύχομαι να έχουν καλά ταξίδια, υγεία και πρόοδο.
Ο προστάτης μας Άγιος Νικόλαος να είναι πάντα δίπλα μας!
..........................................................................................................................................................................................
ΨΗΦΙΣΜΑ
Της Γενικής Συνέλευσης της 15ης Μαΐου 2025
Tων Mελών της ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Ε.Ν. ΠΑΣΗΣ ΤΑΞΕΩΣ
Η Γενική Συνέλευση της Π.Ε.Π.Ε.Ν., αφού ολοκλήρωσε τις συζητήσεις για τον Προγραμματισμό Δράσης της Διοίκησης αφού έλαβε υπόψη τις προτάσεις που αναπτύχθηκαν σχετικά με τα προβλήματα που απασχολούν τον Κλάδο μας και γενικότερα τον Ναυτικό κόσμο, εγκρίνει ομόφωνα το ακόλουθο ψήφισμα:
Καλεί τη Διεθνή Κοινότητα να συμβάλει επιτέλους αποτελεσματικά στον τερματισμό των πολεμικών συγκρούσεων οπουδήποτε στον Κόσμο.
Απευθύνει θερμό συναδελφικό χαιρετισμό σε όλες τις Ελληνίδες και σε όλους τους Έλληνες Ναυτικούς κι εύχεται να έχουν καλά ταξίδια και καλή επάνοδο στη Πατρίδα και στις Οικογένειες τους.
Αποδίδει τον οφειλόμενο Φόρο Τιμής στη Μνήμη των Συναδέλφων, που έχασαν τη ζωή τους κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους.
Καλεί την Πολιτεία, να θεσπίσει κίνητρα για την προσέλκυση των νέων στο Ναυτικό επάγγελμα και για την παραμονή τους σε αυτό μαζί με τους σημερινούς Ναυτικούς μας. Στο πλαίσιο αυτό να ενταχθεί και η κατάργηση του ισχύοντος φορολογικού συστήματος για τους Έλληνες Ναυτικούς. Να αναγνωρίσει το Κράτος έμπρακτα την σημαντικότατη προσφορά τους στην Εθνική μας Οικονομία και να προστατεύσει το εισόδημα που αποκτούν από τη Ναυτική τους εργασία, όπως συμβαίνει και στα άλλα ανταγωνιστικά προς την Ελλάδα Ναυτικά Κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Διατρανώνει ξεκάθαρα και προς πάσα κατεύθυνση τη βούλησή της, να μην επιχειρηθεί οποιαδήποτε καταστρατήγηση των Εργασιακών και Ασφαλιστικών δικαιωμάτων των Ελλήνων Ναυτικών, καθώς επίσης και οποιαδήποτε ενέργεια που μπορεί να έχει ως στόχο τον αφελληνισμό των πληρωμάτων στις θαλάσσιες ενδομεταφορές. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται η κατάργηση όλων των αντεργατικών και αντισυνδικαλιστικών νόμων.
Να συνεχιστούν οι Έλεγχοι που γίνονται με την επιμέλεια και πρωτοβουλία του Τμήματος Ελέγχων της ΠΝΟ για την αυστηρή τήρηση των μέγιστων ωρών εργασίας και των ελάχιστων ωρών ανάπαυσης των Ναυτικών, σύμφωνα με τις σχετικές Διεθνείς Συμβάσεις και ειδικότερα με την MLC 2006 για την αποφυγή φαινομένων κόπωσης, για τα οποία έχει αποδειχθεί ότι συνιστούν καθοριστικό παράγοντα πρόκλησης Ναυτικών Ατυχημάτων.
Στην κατεύθυνση αυτή εντάσσεται και η κατάργηση των διατάξεων του νόμου 4770/2021, με τις οποίες καθιερώθηκαν εξευτελιστικά χαμηλά πρόστιμα για όσους παραβιάζουν τα ωράρια εργασίας και ανάπαυσης των Ναυτικών.
Εμμένει στην πάγια θέση της και απαιτεί την κατάργηση των διατάξεων του Ν.4150/2013 που επιβάλουν την λειτουργία των Επιβατηγών πλοίων με πετσοκομμένες Οργανικές Συνθέσεις σε βάρος της Ασφάλειας των Επιβατών, των Πληρωμάτων και των Πλοίων.
Συνεχίζει, τις δράσεις και ενισχύει τις προσπάθειές της για την επίλυση των προβλημάτων των Πλοιάρχων Πάσης Τάξεως και διεκδικεί:
1. Την Υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας και στις λοιπές κατηγορίες πλοίων
2. Τον εντοπισμό των αιτίων που προκαλούν τα Ναυτικά Ατυχήματα, τις ασθένειες και την ανάληψη πρωτοβουλιών για την πρόληψή τους.
3. Την τροποποίηση του απαρχαιωμένου Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου (Κ.Δ.Ν.Δ.), των Κανονισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας Πλοίων και της ξεπερασμένης από τα Πράγματα Νομοθεσίας ώστε αυτή να ανταποκρίνεται στις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας των πλοίων.
4. Την κατάργηση στοχοποίησης του Πλοιάρχου για ότι συμβεί στο πλοίο, ενώ την ίδια στιγμή εκφεύγουν οι πραγματικά υπεύθυνοι.
5. Την πιστή συμμόρφωση των Εισαγγελικών και Λιμενικών Αρχών σε όσα εντέλλονται με βάση τα διαλαμβανόμενα στη με αριθμό 5/4-3-2025 Εγκύκλιο της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου με θέμα την <<Εφαρμογή διατάξεων για την ασφάλεια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών>>.
6. Τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της επάνδρωσης των Υπηρεσιών και Οργανισμών του ΥΝΑNΠ και από Πλοιάρχους και γενικά από Αξιωματικούς του Ε.Ν. (Διεύθυνση Ναυτικής Εκπαίδευσης, VTS, Port State Controls).
7. Την αύξηση των πόρων που διατίθενται για τις Α.Ε.Ν. και τα Κ.Ε.Σ.Ε.Ν. και κάθε άλλη Δημόσια Ναυτική Σχολή συμπεριλαμβανομένων και των Ναυτικών Λυκείων. Διεκδικούμε την αναβάθμιση του υλικοτεχνικού τους εξοπλισμού και της παρεχόμενης Εκπαίδευσης. Επιπρόσθετα οι καθηγητές των Α.Ε.Ν. και των Κ.Ε.Σ.Ε.Ν., των Σωστικών να είναι μόνιμοι και όχι έκτακτοι ή ωρομίσθιοι, κυρίως Πλοίαρχοι και Α’ Μηχανικοί σωστά αμειβόμενοι για να αποτελέσει κίνητρο για την προσέλκυσή τους στη Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση. Οι Διευθυντές Σπουδών στα Κ.Ε.Σ.Ε.Ν./Π και στις Α.Ε.Ν./Π να είναι μόνο Πλοίαρχοι. Η αύξηση του επιδόματος που καταβάλλεται στους σπουδαστές του Κ.Ε.Σ.Ε.Ν., ώστε αυτό να είναι ίσο με το βασικό μισθό Σ.Σ.Ε. του Ανθυποπλοιάρχου και του Υποπλοιάρχου αντίστοιχα.
8. Μετά την αναγνώριση του καταληκτικού Διπλώματος Πλοιάρχου Α’ από το ακαδημαϊκό έτος 2005-2006, να γίνει ρύθμιση, η οποία θα συμπεριλάβει και όλους τους Πλοιάρχους Α’ που αποφοίτησαν από τις ΑΕΝ πριν από το 2005. Αναγνώριση των διπλωμάτων σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης και δυνατότητα μετεκπαίδευσης σε Ελληνικά και Διεθνή Πανεπιστήμια για την εξειδίκευση η οποία είναι απαραίτητη στις σημερινές συνθήκες άσκησης του επαγγέλματος μας.
Απαιτούμε από την Πολιτεία να προχωρήσει άμεσα στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος και, ειδικότερα, στην ουσιαστική ενίσχυση του επιπέδου σπουδών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.).
Θεωρούμε απαραίτητη την αναβάθμιση των πτυχίων των αποφοίτων στο Επίπεδο 6 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, προσφέροντάς τους, έτσι, υψηλότερη ποιότητα σπουδών, καθώς και περισσότερες, ισότιμες και σύγχρονες εκπαιδευτικές ευκαιρίες. Παράλληλα, εκφράζουμε την έντονη αντίθεσή μας στις πρόσφατες δηλώσεις του Ιδρύματος Ευγενίδη, σε αναρτημένη Έκθεση του σχετικά με τα πτυχία των Α.Ε.Ν. Οι απόψεις αυτές όχι μόνο δεν αντανακλούν την πραγματικότητα και τις πραγματικές ανάγκες του κλάδου, αλλά αγνοούν και την ουσία της ναυτικής εκπαίδευσης. Οι θέσεις του Ιδρύματος συγκρούονται με τη σύγχρονη εικόνα των ναυτικών επαγγελμάτων, τα οποία απαιτούν συνεχή επιμόρφωση και υψηλό επίπεδο εξειδίκευσης των στελεχών της Ναυτιλίας.
9. Τον διπλασιασμό της χορηγούμενης από το Νόμο αποζημίωσης σε περίπτωση θανάτου από εργατικό ατύχημα του Πλοιάρχου καθώς και των υπολοίπων Ναυτικών στις Οικογένειές τους. Το ίδιο να γίνεται και για την περίπτωση μόνιμης ολικής ανικανότητας από εργατικό ατύχημα. Να θεσπισθεί αποζημίωση της οικογένειας του Ναυτικού σε περίπτωση θανάτου από οποιαδήποτε αιτία κατά την διάρκεια της ναυτολόγησής του.
Αναθέτει στον Πρόεδρο της Π.Ε.Π.Ε.Ν. την επίδοση αυτού του ψηφίσματος στον Πρόεδρο της Κυβέρνησης, στον Πρόεδρο της Βουλής, στους αρμόδιους Υπουργούς και Κυβερνητικούς παράγοντες, στους Αρχηγούς των Πολιτικών Κομμάτων, Βουλευτές και την δημοσίευση του στα Μ.Μ.Ε.
Με εντολή της Γενικής Συνέλευσης,
Ο Πρόεδρος
CPT. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΓΙΓΗΣ
Σας ευχαριστώ…